onsdag 14 november 2007

Självrisk.

Snart måste det bli ett stopp på det här! Nu är vi inne på tredje dagen med i princip inget annat än E-Type flödande ur högtalarna hela kvällarna. Och Alice har inte klagat än! Hur kan man bete sig så? Förstår han inte att jag blir kränkt av att få lyssna på vad jag vill utan klagomål.

En annan sak. Han har varit duktig och hållit sig borta från alla garderobsutrymmen hittills, men nu började antalet bodagar för honom här bli tvåsiffrigt. Så imorse var det dags för första gången, men definitivt inte den sista, att tappa bort hemnycklarna. Den här gången låg dom dock inte i någon garderob, utan dök efter några timmar upp i hans väska, där han lagt dom själv. Men då var redan skadan skedd, då han hade låst med extranycklarna som sitter på samma knippa som tvättstugenyckeln. Och inte fan tänkte han på att jag kanske ville åka hem på lunchen och tvätta? För att inte tala om vindsförrådsnyckeln. Kanske ville jag även kolla på våra tomkartonger, lite sådär halvakut.

Tänk vilka risker han utsätter mig för. Börjar fundera på ett Alicetillägg på min personförsäkring.

Inga kommentarer: