söndag 28 oktober 2007

MacBook.

Okej. Anledningen att det kommer vara lite smådåligt med uppdateringar här är att Alice under veckorna är i Falun och jobbar och därför inte hinner vara här och förstöra. Fast det visste ni nog redan. Men tro mig, uppdateringarna kommer öka ofantligt när han kommer hit och grisar på heltid, förhoppningsvis i december (om han dödar en blatte).

Det första han gör under denna helgvistelse är att tro att det finns öl (alternativt en MacBook) i botten av mina smöraskar, vilket resulterar i febrilt grävande med mina kina-smörknivar och i slutändan en trasig smörkniv. En stund senare gör han om samma sak med nästa smörkniv, men inte på grund av någon MacBook, utan med mening för att han tror att kniven är Ikea-köpt. Och som alla (i alla fall Alice) vet, så ska allt som kommer från Ikea förstöras så fort som möjligt för att inte något ohyggligt ska inträffa.

Så nu sitter jag och försöker intala mig om att hans säng måste delas i minst åtta delar för att inte ytterdörren ska ramla ner i huvudet på granntanten.

Inga kommentarer: